Dette kursus vil give dig værktøjer til at øge din virksomheds bundlinje betydeligt ved at hjælpe teknikere, receptionister og andre medarbejdere med at sætte gode spørgsmål i system. Vi vil fokusere på balancen mellem mersalg og service og gennemgå en brainstorming proces for at generere ideer til mersalg.
Vi vil også se på forskellige mersalgsteknikker og hvordan du kan planlægge og måle mersalgsinitiativer, så du kan sikre, at de også virker om et år.
Dette kursus vil give dig en forståelse af, hvordan du kan øge mersalget i din virksomhed og opnå betydelige gevinster på bundlinjen.
Vi hjælper alle typer virksomheder med at øge bundlinien betragteligt – ofte blot ved at hjælpe teknikere, receptionister og andre godtfolk med at sætte gode spørgsmål i system…
En af de vigtigste discipliner indenfor salg er evnen til at sælge mere til eksisterende kunder.
Desværre misser alt for mange virksomheder det kæmpe potentiale der ligger lige for, når relationen til kunden allerede er etableret. Når du eller dine medarbejdere lærer konkrete mersalgsteknikker, vil det resultere i en afgørende optimering af virksomhedens bundlinje.
Disse teknikker kræver ingen specielle kvalifikationer, de kan mestres af alle, og handler i bund og grund blot om at give den rette rådgivning og almindelig god kundeservice, når der skal laves opfølgning på et salg. For det skal der – altid.
Hver gang du sælger, tjener du penge. Ved årets afslutning har du sikkert et overskud – med den rette indsats kan du booste det overskud gevaldigt ved at arbejde med det jeg kalder intelligent mersalg.
Prøv at forestille dig:
• Hvad der ville ske, hvis din omsætning steg med bare fem procent?
• Hvor mange kunder der ville købe mere, hvis du inspirerede dem med nye og relevante muligheder?
• Hvad resultatet af din kundeservice kunne blive, hvis du brugte mere tid på rådgivning af dine kunder?
Det gode mersalg giver både værdi til kunder og indtjening til dig.
Der er forbundet en lang række omkostninger ved alle salg. Det betyder, at dit første salg til en kunde ofte kun betyder en lille indtjening til dig. Derfor er mersalg så vigtigt, og meget mere værd end det indledende salg, fordi det ofte er baseret på langt færre omkostninger, og din indtjening er derfor procentvist langt højere på et mersalg.
Vidste du, at en omsætningsvækst på bare fem procent kan betyde at din bundlinje vokser med 50% eller mere? Har du regnet på, hvor lidt dine omkostninger øges, når salget stiger fem procent?
Og hvor stor en andel af de fem procent der ender direkte på din bundlinje?
Det har jeg regnet på – igennem mange års studier af mine kunders udbytte, og du vil blive overrasket over potentialet i dit firma.
Når du skal sælge mere, skal det ske systematisk. Derfor lærer du på dette kursus at lave enkle beregninger, der viser din virksomheds mersalgspotentiale. Du kommer til at gennemgå din virksomheds mersalgs-muligheder ret præcist, og resultatet af beregningerne vil uden tvivl motivere dig til at komme i gang, med det du lærer på kurset, så snart du er tilbage på kontoret.
Vi ser blandt andet på:
• Hvilke produkter kan vi sælge flere af?
• I hvilke situationer kan vi sælge dem?
• Hvor mange køber dem allerede?
• Hvor mange kunne vi sælge, hvis vi fik spurgt?
• Hvad er den samlede værdi?
Tilmeld dig her til mit åbne kursus
Vil du gerne have mig ud og undervise hele virksomheden i mersalg?
Så udfyld formularen nederst på siden, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.
Måske tænker du på ekspedienten på benzintanken eller på McDonalds, når vi taler om mersalg?
“Skal du have en pose chili cheese tops med for en 10’er?”
Men det er ikke den slags robotagtige spørgeteknikker, du lærer på dette kursus. Du lærer at benytte rådgivende spørgeteknik, der hjælper din kunder til at opnå en højere værdi, når de handler hos dig, og når de vælger de fordele, du tilbyder gennem mersalg.
De teknikker jeg lærer dig, kan bruges i alle brancher, uanset om du sælger produkter eller ydelser, og om dit segment er B2B eller B2C.
Lad os sige, at du sælger briller…
Så vil det være god service, at du informerer kunden om, hvordan brillerne holder sig pæne længst – det kunne inkludere rensevæske og et brilleetui.
Det ville også være vigtig rådgivning, at tale med kunden om, hvordan han forholder sig, når han eksempelvist skal køre bil i solskinsvejr. Her ville det være smart med et par solbriller med samme styrke, som de almindelige briller han netop har købt.
Vi kan også sige, at du er personlig træner og kostvejleder.
Du har måske haft en klient igennem et længere vægttabforløb. Her ville relevant rådgivning være at informere hende om, at god søvn også er essentielt for vægttab. Så et mersalg kunne være en e-bog om god søvn eller et en-dags kursus i søvnteknikker. Din bog med opskrifter og 30 dages kostplan ville også føje ekstra værdi til den oprindelige ydelse, hun har købt af dig.
Kan du se hvor jeg vil hen?
Du skal nurse dine kunder, og give dem proaktiv rådgivning, der øger værdien af det produkt, du allerede har solgt dem. Det øger din indtjening, og når du har lært de rette teknikker til at sætte det i system, og føre det ud i livet, så kan du mærke det på din bundlinje.
På dette gennemprøvede og effektive kursus i mersalg, lærer jeg dig tre ting som med sikkerhed vil øge din omsætning hurtigt.
1. At identificere mersalgs-muligheder i relevante afdelinger.
2. At planlægge mersalget, så det bliver gjort.
3. At få det sagt til kunderne.
Punkt tre er det sværeste, siger mine kunder.
Men det behøver det ikke være. På dette kursus lærer jeg dig, præcis hvordan du kan formulere mersalget. Du lærer at time det, så kunden finder det relevant, og oplever dine spørgsmål som god kundeservice. Du lærer ikke at svindle og platte. Du lærer sådan set bare sund fornuft, som mine kunder har tjent kæmpe summer på at indføre i deres daglige arbejdsprocesser.
En af mine kunder tjener over DKK 10.000.000 ekstra om året – nu på syvende år. Kun på at gennemføre mersalg, som jeg har lært dem. Ti millioner kroner – ekstra. Det er ikke så tosset.
Du kan også øge din bundlinje væsentligt med de samme principper.
Dit udbytte er nemlig, at du kommer hjem med helt konkrete værktøjer, som du kan bruge med det samme.
Mine kunder plejer at kunne måle effekten dagen efter. Ja, dagen efter… Mit gæt er, at du vil tjene kurset hjem, inden der er gået en uge. Måske allerede efter en dag.
Læs, hvad en af mine kunder fortæller om præcis dette kursus:
“De første fire måneder tjente vi DKK 1,2 mio. mere end vi ellers ville have gjort. I år har vi, som direkte følge af vores samarbejde med Leon Birdi og hans team opnået en merindtjening på DKK 4 mio. Det er vel at mærke DB kroner – ikke omsætning” Henriette Kibsgaard/ Salgsdirektør, DGI-Byen
På kursusdagen gennemgår vi disse trin:
At identificere dine mersalgsmuligheder i hele virksomheden.
At vurdere værdien i kroner og øre.
At planlægge mersalget, så det kommer til at ske.
At sige det rette – og at skrive det rette – så kunderne faktisk køber mere.
At planlægge og måle mersalget.
På kursusdagen får du en lille folder med det vigtigste kursusmateriale. I folderen finder du både et skema til udregning af dit mersalgspotentiale og en række tips til at komme i gang med mersalget.
Og du får en gratis bog om mersalg:
Ja, du får ikke bare en kursusdag. Du får faktisk også bogen “Sellmore” som er en e-bog kun om mersalg (værdi DKK 199,00).
Hvis du kan sige “ja” til følgende spørgsmål – så er det noget for dig:
“Jeg har daglig kundekontakt – enten i firma eller butik”
“Jeg mailer, ringer eller møder kunderne personligt”
“Jeg ved, at vi kunne sælge flere varer – eller dyrere”
“Hvis vi planlagde mersalget, kunne vi godt øge vores salg med 2-3 procent”
“Der er varer vores kunder ikke køber – fordi de ikke ved, at vi kan levere dem”
Kan man få grupperabat?
Ja! Hvis I er fem eller flere fra samme virksomhed, så send mig en mail på leon@birdi.dk for at få en lidt skarpere gruppepris.
Der er naturligvis sat tid af til at netværke på dagen.
Hør hvordan Leon de sidste mange år har løftet mennesker og virksomheder til et højere niveau med salgstræning, foredrag og kurser.
Nils Mandrup
Founder & CEO
Christian Brauner
Founder & CEO
Niclas Lundsgaard
CEO - GrowthMate.dk
Charlotte Petersen
Salgschef
Niels Jensen
Direktør
Christian Nygaard
Direktør